marți, 18 septembrie 2012

Cele mai necunoscute dar sanatoase seminte

Semintele sunt bogate in fibre, vitamina E si grasimi mononesaturate care ne mentin inima sanatoasa si ne cresc imunitatea,acestea constituie o sursa excelenta de proteine, minerale si alte substante nutritive. Numeroase studii au dovedit faptul ca semintele, nucile si alunele pot contribui la scaderea in greutate si reduce cantitatea de colesterol nociv (LDL) din organism.
Pentru a nu-si pierde din calitati, cel mai bine este sa fie consumate in stare cruda, se poate adauga dimineata un amestec de diverse seminte crude si fructe uscate peste cateva linguri de iaurt si veti obtine astfel un mic dejun rapid, satios si energizant dar mai ales sanatos.Dar sa vedem de ce e bine sa consumam 5 dintre cele mai necunoscute dar sanatoase seminte:

Semintele de in 
Desi sunt foarte mici aceste seminte au beneficii majore pt organismul uman.Ele  conţin aproape de două ori mai mulţi acizi graşi esenţiali omega 3 decât peştele datorita carora contribuie la scăderea tensiunii arteriale, a colesterolului nociv şi a trigliceridelor, reduc riscul de infarct si alte boli cardiovasculare, sunt o sursă excelentă de fibre, de vitamine (în special cele din complexul B) şi de minerale. Prin continutul ridicat de fibre, au un efect laxativ bland, fiind eficiente in tratarea constipatiei si sunt indicate in tratarea bolilor inflamatorii intestinale, prevenirea hemoroizilor si a litiazei biliare.
Semintele de in se depoziteaza in frigider deoarece pot deveni rancede. Uleiul din seminte de in trebuie, de asemeni, depozitat la rece si nu trebuie folosit pt gatitul pe foc.Pentru ca sunt greu digerabile, ele trebuie mai intai macinate. Se consuma una-doua lingurite pe zi, amestecate in salate, iaurt, sau chiar intr-un pahar cu suc de fructe.
 
Seminte de canepa

Fac parte din categoria superalimentelor adica acele alimente care contin cantitati mari de nutrienti si antioxidanti, astfel incat reduc semnificativ efectul substantelor nocive din mediu asupra organismului si scad riscul de aparitie a cancerului.
În seminţele de cânepă acizii graşi esenţiali omega 6 şi omega 3 sunt prezenţi în raportul ideal de 3:1proporţia optimă pentru nevoile organismului uman.Dintre toate sursele vegetale seminţele de cânepă reprezintă singura sursă de proteine comestibile asimilate complet de organismul uman. 65% din conţinutul total de proteine o constituie proteina globulară numită edestină, asemănătoare globulinei din plasma sanguină umană. Edestina, uşor de digerat, este secretul unui sistem imunitar sănătos, deoarece are abilitatea unică de a stimula producerea de anticorpi împotriva agenţilor invazivi.
Seminţele de cânepă reprezinta atât o sursă vegetală de acizi graşi, antioxidanţi, vi­tamine, minerale, fibre, clorofilă, cât şi o sursă completă, echilibrată şi lipsită de gluten de aminoacizi esenţiali.

Semintele de chia

La fel ca si semintele de canepa fac parte din categoria superalimentelor, contin de 30 ori mai multi antioxidanti decat afinele, de 6 ori mai mult calciu decat laptele integral, de 3 ori mai mult fier decat spanacul, de 15 ori mai mult magneziu decat in broccoli, de 8 ori mai mult omega 3 decat somonul, cu 50% mai mult acid folic decat sparanghelul, cu 25% mai multe fibre decat inul.Incluse in alimentatia zilnica, aceste seminte ajuta sa slabesti sanatos, deoarece sunt foarte satioase. In principiu, chia nu are niciun gust, insa aromele se poti obtine din alimentele cu care amesteci semintele, se pot folosi ca atare sau se pot rasni, ele rancezesc greu astfel incat, chiar si facute pudra, rezista cateva luni.Se pot adauga la smoothies sau pur si simplu in apa cu putina lamaie aceasta bautura fiind numita Chia Fresca(in contact cu apa sau cu un alt lichid, aceste seminte isi maresc volumul de cateva ori).O lingura de seminte de chia asigura energia necesara unei persoane pe durata intregii zile.
 Semintele incetinesc absorbtia de carbohidrati si ajuta la stabilizarea nivelului de zahar din sange.

Semintele dedovleac

Datorita substantelor nutrive pe care le contin ajuta la protejarea organismului de bolile de inima si de predispozitia bolii secolului, cancerul.Alte proprietati terapeutice ar fi, eliminarea parazitilor instestinali, stimularea activitatii rinichilor si reglarea colesterolului.
Semintele de dovleac in varianta cruda, adica neprajite si nesarate, sunt mult mai sanatoase si pot fi consumate simple sau in salate sau orice alt tip de mancare. Atentie pentru cei care tin la dieta, caci au si ceva calorii, deci pot ingrasa la consumul in catitati mai mari.
Gasiti toata oferta noastra de seminte aici.

 

2 comentarii:

  1. Da pai si eu, le dau si copilului macinate sun forma de pudra si amestecate in suc de fructe.

    RăspundețiȘtergere