luni, 28 ianuarie 2013

Laptele vegetal

In ultimul timp tot mai multi oameni de stiinta ajung la concluzia ca laptele de vaca nu este potrivit pt organismul uman si mai ales pt persoanele cu intoleranta la lactoza.
Prof.dr.Mencinicopschi spune ca "O persoana adulta, sanatoasa, nu trebuie sa consume mai mult se 3 pahare de lapte pe saptamana.Daca se depaseste aceasta cantitate, exista riscul de a scoate calciu din oase.Deasemnea s-a constatat ca mai mult de 3 pahare de lapte pe saptamana cresc prevalenta cancerului de san si de prostata".      
Acum ca in orice dezbatere parerile sunt impartite, nu contest calitatile laptelui de vaca dar ma gandesc la doua lucruri, laptele de vaca este pt a hrani un vitel care este incomparabil mai mare decat un copil si chiar decat un adult.Laptele hraneste doar un vitel nu si vaca, omul este singurul animal care se poate hrani cu lapte chiar cu laptele altor specii si la varsta adulta.
Daca tineti post, sunteti vegetarian, aveti intoleranta la lactoza sau de ce nu din curiozitate, merita sa incercati varianta laptelui vegetal.
Laptele vegetal este facut din diferite cereale sau nuci:orez, soia, hrisca, quinoa etc, exista mai multe variante, ideea e sa testati, gusturile difera si vedeti ceea ce va place cel mai mult.Oricum nu comparati cu gustul laptelui de soia din comert, acela in cele mai multe cazuri este facut din soia modificata genetic, daca nu v-a placut  nu inseamna ca toate sunt la fel.Ideal este ca laptele sa contina cateva ingredinte:cereale sau nuci, apa si eventual un indulcitor daca este nevoie dar indiferent de ce tip de lapte alegeti sa preparati e foarte indicat sa puneti 1-2 linguri de susan- este o sursa bogata de calciu si magneziu vegetal.
Se poate prepara foarte simplu in casa: cereale, apa, putina sare si indulcitor(miere sau ce altceva preferati, se pot folosi si curmale) eventual vanilie daca doriti, toate acestea se pun la blender apoi se strecoara.Se poate amesteca cu pudra de cacao, banane sau alte fructe.Se pot combina in orice fel doriti, singura limita este imaginatia.Iata doua retete pt mic dejun si nu  numai pe care personal le-am incercat si au iesit castigatoare:
-migdale puse la inmuiat de seara, 
-apa, putina sare
-2 linguri de susan
-miere, goji
-seminte de chia si fulgi de orez.Toate le pun la blender si apoi strecor.Si a doua reteta:
-banana, 
-seminte de chia;
- 2 linguri de susan
-goji si 1-2curmale.Delicioase.
Indiferent din ce anume este facut laptele vegetal este:
- lipsit de colesterol, ajuta la scaderea lui in special laptele de soia;
-nu te baloneaza;
-nu contine cazeina(proteina predominanata) si lactoza;
-nu produce miscari intestinale si dureri abdominale.
-calciul se asimileaza mai bine, laptele vegetal contine tot atat de mult calciu ca si cel de origine animala;
-intareste sistemul imunitar;
-controleaza nivelul glicemiei la diabetici;
-nu contine grasimi saturate care afecteaza arterele ci doar grasimi bune;Indicat ar fi sa faceti in casa acest lapte dar daca vi se pare costisitor la noi gasiti lapte vegetal in diferite variante si fara adaosuri de zahar, vedeti aici oferta noastra.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu