joi, 30 octombrie 2014

O descoperire inedita suc si supa crema de dovleac

Imi place foarte mult toamna este anotimpul meu preferat si incerc sa ma bucur de tot ce ne ofera, imi plac foarte mult fructele de toamna struguri, gutui si ador dovelacul pe care l-am mancat in diferite forme copt, placinta sau budinca dar niciodata nu am incercat supa crema pt ca aveam impresia ca e mai potrivit pt placinte decat pt mancaruri dar recunosc ca m-am inselat.

Dupa ce am auzit la niste prieteni de supa crema de dovleac am fost curioasa si am incercat si eu iar rezultatul a fost peste asteptari, pe langa ca se gateste foarte repede cam jumatate de ora este si foarte gustoasa, condimentele ii dau o aroma deosebita, iar dovleacul are o valore nutritiva ridicata si ajuta organismul sa treaca peste anotimpul rece.Fiind o supa usoara se poate manca seara, eu am asezonat-o cu niste crutoane si a fost apreciata de intreaga familie.
Ingrediente:
- o ceapa tocata marunt;
-un catel de usturoi;
-1kg de dovleac curatat si taiat cubulete;
-1 cartof taiat cubulete;
-jumatate de telina taiata cubulete;
-1/2 lingurita de coriandru;
-1 lingurita de chimen;
-1L de supa de legume, eu am adaugat 1L de apa peste care am pus 1 cub de supa de legume;
-smantana;
Se pune uleiul de masline intr-o tigaie la foc mic si se soteaza ceapa pana cand devine translucida apoi se adauga usturoiul, condimentele si se amesteca.Dupa un minut se adauga dovleacul taiat cubulete, cartoful si telina.Se adauga supa de legume si se lasa sa fiarba la foc mic circa jumatate de ora.Dupa ce legumele s-au inmuiat bine se lasa sa se raceasca putin dupa care mixam supa in blender.Turnam inapoi supa in cratita adaugam smantana si lasam sa mai fiarba putin la foc mic, aduagam dupa gust sare sau piper eu nu am adaugat nimic mi-a placut foarte mult asa.
Si pt ca eram la capitolul dovleac am incercat si sucul de dovleac, pe care l-am baut fie simplu amestecat cu putina miere(daca aveti probleme cu somnul este un remediu simplu si eficient)sau amestecat cu suc de portocale.In orice combinatie ar fi dovleacul este delicios si ar trebui sa profitam de el.



sâmbătă, 18 octombrie 2014

Cum crestem imunitatea in mod natural

Odata cu venirea frigului, multi copii, mici si mari, sufera de infectii recurente ale tractului respirator, manifestandu-se prin amigdale umflate , sinuzita, tuse, respiratie suieratoare, sforait si congestia mucoaselor.

Din pacate, un procent mare din acesti copii sunt obligati sa ia frecvent antibiotice, care ar putea pe termen lung, sa  slabeasca sistemul imunitar si sa accentueze alergiile.

Nu exista nici o îndoiala ca o alimentatie sanatoasa poate ajuta sistemul imunitar al copilului tau.

Iata cateva metode pentru pt a creste sistemul  imunitar al copilului (valabil si pentru restul membrilor din  familie)
1. Fa o pulbere fina (intr-o  rasnita de cafea sau blender de mare putere) din:
            - o lingura seminte de in;
            - o lingura de seminte de dovleac;
            - o lingura  de  floarea seminte desoarelui;
            - o lingura seminte de susan
             Crude musai!.
            Aceasta pulbere are un gust dulce si poate fi pus ca un condiment peste mancaruri sau orice alte alimente. Ideal pentru un copil e o lingurita pe zi, iar pentru adulti 1-2 linguri. Acest prafulet (copilul meu  ii spune praf magic) contine acizi grasi esentiali valorosi si minerale pentru a stimula sistemul imunitar si a reduce inflamatia la nivelul tractului respirator.Eu il tin intr-un borcanel in frigider, pulberea fiind buna pana la 2 saptamani de la rasnire.

    2. Vitamina C este un puternic antioxidant care stimuleaza imunitatea si promoveaza vindecarea în organism. Citricele sunt o mare sursa de vitamina C, de asemeni  fructele de padure, kiwi, broccoli, rosii, spanac, catina si fructele de goji acestea contin cantitati mari de vitamina C,B1,B2,B6precum s vitamin E foarte rar intalnite in alimente;


3. Usturoiul este un antibiotic natural si este cel mai eficient daca este luat în stare proaspata, crud.Pentru a face acest lucru, trece 2 catei de usturoi  printr-o presa si amesteca-l în sucuri proaspete sau legume fierte, sau orice alt aliment care ii place copilului tau.

4. Zincul este un mineral extrem de important si de multe ori trecut cu vederea. Acesta intareste nu numai sistemul imunitar, ci si ajuta copiii in crestere si dezvoltare. Surse foarte bune de zinc sunt:Smochine uscate si proaspete, seminte de dovleac, tahini, morcov sau lapte vegetal.

5. Acizi grasi Omega-3
Un studiu a constatat ca acei copii care iau o jumatate de lingurita de ulei de in pe zi au prezentat mai putine si mai usoare infectii respiratorii si mai putine zile de absenta de la scoala.Acizii grasi omega-3 din uleiul de in actioneaza ca un boom imunitar prin cresterea activitatii de fagocite, celule albe din sange, care mananca  bacteriile. O modalitate de a obtine mai multi acizi grasi omega-3 în dieta este de a adauga un pana la trei lingurite de ulei de in la un smoothie de fructe si iaurt.

6. Zahar mai putin
Multe studii au aratat ca zaharul suprima sistemul imunitar. Doar consumand 25 grame de zahar rafinat poate “inmuia” sistemul imunitar pentru 5 ore. În cazul în care în acea vreme, intri în contact cu germeni sau bacterii, corpul va avea mult mai putina rezistenta, aceasta fiind mai vizibila la copii. 

Daca ti se pare prea greu sa faci un meniu in care sa incluzi toate aceste produse naturale care ajuta la cresterea imunitatii incercati  sa evitati produsele procesate pline conservanti si coloranti si incercati superfoods de la Amazing Grass o singura portie este echivalentul a 5-9 mese de fructe si legume.Se poate adauga in  apa, lapte, miere, iaurt, juice, smoothie sau chiar in aluatul de briose preferat si poti fi sigur ca ti-ai luat aportul de vitamine necesar pentru intreaga zi!Personal il prefer pe cel cu gust de ciocolata,copilul meu l-a acceptat cel mai usor are un gust bun asemanator ciocolatei.
 In cele din urma, asigura-te ca cei mici au parte de suficient somn, lipsa lui cauzand cel mai rapid traseu pentru o imunitate deprimata. Un corp bine hranit si bine odihnit, este cea mai buna metoda de a preveni mai ușor sansele de raceala pe perioadele reci.

duminică, 12 octombrie 2014

Ghimbirul si proprietatile lui

Ce poate fi  fi mai placut acum in prag de toamna decat o ceasca de ceai de ghimbir!
Cantitatile impresionante de vitamina C, magneziu, potasiu, cupru, mangan pe care il are ghimbirul il urca in topul produselor cu importante beneficii pt sanatate.
El nu este foarte folosit de majoritatea romanilor, chiar daca apare frecvent în bucatariile tarilor din întreaga lume. Ghimbirul este un plus picant si aromat  pentru supe, sosuri, marinate, folosit de la mere coapte la legume prajite. O ceasca de ceai, desigur, este unul dintre semnele distinctive ale sale, nu doar pentru aroma placuta, cat pentru calitatile sale calmante.


Comerciantii romani din vechime efectuau transport de  ghimbir din Asia de Sud-Est în Europa, unde a devenit foarte la moda in Evul Mediu. A fost foarte scump, dar chiar si atunci renumit pentru capacitatile de vindecare. Henric al VIII-a chiar l-a recomandat ca un remediu pentru ciuma. Exploratorii spanioli l-au introdus în Indiile de Vest, America de Sud, si Mexic, care au început sa il exporte înapoi în Europa în secolul al 16-lea. Astazi, Jamaica, India, Fiji, Indonezia si Australia sunt unele dintre producatorii comerciali de top.

Beneficiile ghimbirului:

Blocheaza aciditatea si arsurile de stomac - Daca ai frecvent arsuri la stomac, ar fi util sa iei considerare utilizarea ghimbirului. Excesul de acid poate fi anulat prin utilizarea ghimbirului. 

Ajuta sa gestionezi  nivelurile de glucoza –ghimbirul poate ajuta la mentinerea nivelului de glucoza din sange sub control. Acest lucru este important, deoarece aceste niveluri au un impact direct asupra pierderii in greutate si cresterii in greutate, precum si modul energetic sau letargic in care te simti pe tot parcursul zilei. Daca ai observat ca dupa prânz te ia somnul, este foarte probabil din cauza nivelului de zahar din sânge, si adaugarea de ghimbir la masa de prânz te ajuta sa ramai concentrat si activ. Ceaiul de ghimbir actioneaza eficient asupra depozitelor de grasime., consumat cu regularitate, ghimbirul accelereaza metabolismul si topeste celulele adipoase.

Ajuta in sindromul de colon iritabil -Cel mai interesant lucru de remarcat este faptul ca nu conteaza cum folosesti ghimbirul, folosind radacina de ghimbir în gatit, administrarea de suplimente de ghimbir, sau ceai de ghimbir, toate acestea par sa aiba un efect calmant similar asupra sistemului digestiv.

Intareste imunitatea  - Una din proprietatile ghimbirului este ca ajuta la intarirea sistemului imunitar. Studiile au aratat ca pacientii de cancer care au luat suplimente zilnice de ghimbir sunt capabili de a-si reveni mai repede din procedurile anti-cancer, comparativ cu cei care nu iau nimic.

Reduce inflamatiile artritice - Natura anti-inflamatoare a ghimbirului il face sa ajute la o serie de inflamatii si boli, nu în ultimul rând artrita, o boala crunta de care milioane de oameni sufera. 

Protejeaza impotriva bolilor Alzheimer -. Cercetarile au aratat ca ghimbirul ajuta in încetinirea pierderii de celule ale creierului, care de obicei este un precursor al Alzheimer-ului.

Speram te-am convins ca este o idee buna sa adaugi ghimbir la lista ta de cumparaturi. Nu conteaza sub ce forma il iei, daca vrei sa  prepari un ceai de ghimbir, sau condiment vei  experimenta multe beneficii. Doar asigura-te ca ai luat un produs organic, liber de orice alte chimicale si E-uri.

luni, 6 octombrie 2014

Gem de goji - un desert delicios

Despre goji cred ca este inutil sa va mai spun cat de bune sunt si cate benefecii aduce organismului consumul lor zilnic.Pt ca mie persoanl imi plac foarte mult, mananc aproape zilnic fie simple, cu iaurt, in budinci m-am gandit ca nu ar fi rau sa incerc sa fac niste gem de goji.


Se pun 250g de goji la inmuiat 30 minute in apa calduta, dupa care se scurge apa si se pun la fiert in apa curata cu indulcitor( eu am pus stevie dar se poate pune orice indulcitor vreti) si putina zeama de lamaie.
Cand fructele sunt moi(puteti sa le dati prin blender daca veti sa fie pasta sau sa le zdrobiti cu furculita) adaugam gelifiantul si aici am incercat sa combin am pus seminte de chia pt ca au rol de legare a gemului si seminte de psylium care ingroasa gemul.
Partea buna este ca semintele de chia sunt pline de antioxidanti, omega 3, calciu iar partea proasta pe care unii mofturosi o vor detecta imediat este ca se simt samburii in gem, bine la cat de sanatoase sunt semintele astea si cate baneficii aduc corpului nici nu cred ca mai conteaza.
Pt a da  aorma puteti adauga o pastaie de vanilie.
Se pune apoi gemul in borcane inchise ermetic si se pastreaza la frigider, poate fi consumat in decurs de 2 saptamani.Puteti sa-l mancati simplu, cu biscuiti, in budinci sau clatite sau in orice compozitie.