marți, 27 ianuarie 2015

Secrete pt a controla stresul

STRESUL .... l-am experimentat cu totii.

In doze mici, stresul este o parte normala a vietii si suntem astfel conceputi incat sa il putem gestiona cu succes. Dar stresul cronic sever are consecinte semnificative asupra sanatatii. Acesta este  legat de obezitate, anxietate, depresie, insomnie, migrene, dureri de cap, hipertensiune arteriala, boli cardiovasculare, afectiuni ale pielii cronice, sindrom de colon iritabil, infertilitate, probleme de memorie, agravarea astmului, si muuuulte altele.

Care sunt semnalele de avertizare ale stresului cronic?
  • Ameteli, stari de iritabilitate, nerabdare;
  • Dureri de cap si dureri generale;
  • Indigestie sau simptome de reflux gastric;
  • Cresterea sau pierderea poftei de mancare;
  • Tensiune musculara in gat, fata, sau umeri;
  • Probleme legate somn;
  • Oboseala, epuizare;
  • Senzatie de tremor si  agitatie;
  • Crestere sau pierdere in greutate;
  • Stomac deranjat, diaree

Cheia consta in a opri stresul inainte de a te opri el pe tine !

5  sfaturi pentru a scapa de stres

1. Opreste-te si respira -  Cand respiri profund rezultatul este scaderea tensiunii arteriale, scaderea ritmului cardiac, precum si o stare de calm crescut.  

O modalitate de a respira profund:  Respiri lent pe nas ca si cum ai mirosi o floare frumoasa pana cand simti ca aerul merge pana in partea de jos a plamanilor si umple apoi toata cavitatea toracica. Elibereaza apoi incet aerul, ca si cum ai sufla intr-o lumanare. Repeta de cate ori doresti.
Adu-ti aminte in orice moment al zilei, cand astepti de exemplu sa se descarce un fisier, stai la rand undeva…este nevoie de doar cateva secunde!

2. Mananca sanatos  - Evita excesul de zahar! Concentreaza-te pe fructe, legume, cereale integrale si proteine ​​slabe. Hrănește-te cu produse alimentare naturale.


3. Razi  -Pe un grup test  studiile au aratat ca rasetele au ajutat sa scada nivelul de cortizol al participantilor cu 39%. Un alt studiu in Japonia in 2003 a aratat ca pacientii cu diabet zaharat au avut glicemia mult mai mica dupa vizionarea unui spectacol de comedie.Expertii recomanda sa razi cel putin 15 minute pe zi.

Rasul este un medicament bun, gratuit, fara efecte secundare periculoase.

4. Fa sport -  Beneficiile exercitiilor fizice : imbunatatirea starii de spirit si cresterea energiei. Nu musai ore la sala, sunt suficiente plimbari in forta macar 30 minute pe zi, cateva zile pe saptamana. Cel mai bine este sa alegi ceva ce iti place.


5.Dormi - Ultimul, dar nu cel din urma !! Somnul este foarte important si esential pentru mentinerea unei greutati normale, un sistem imunitar sanatos si prevenirea depresiei. 
O persoana are nevoie in medie de 7-8 ore de somn pe noapte. Cercetarile au aratat ca, pana si privarea minora de somn poate avea efecte negative in organism. Exista dovezi ca substantele chimice eliberate in organism in timpul somnului scad nivelul de hormoni de stres, cum ar fi cortizolul. Reversul medaliei este de asemenea adevarat, privarea de somn este un adevarat spectacol in cresterea hormonilor de stres. 

 Exista multe lucruri pe care le poti face pentru a imbunatati somnul:
-mentinerea unui ciclu regulat de somn / veghe,
-fara TV in dormitor;
-fara cafeina sau alti excitanti



 Urmareste-ne pe pe Facebook  unde gasesti  mai multe sfaturi pentru o viata sanatoasa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu